Polská mlékárenská společnost Jogurty Magda, která působí na trhu od roku 1991, přešla kompletně na rostlinnou výrobu.
Rodinná firma, která se zabývala výrobou klasických jogurtů po dvě generace, přešla na 100% rostlinnou produkci. Novou rostlinnou kapitolu v historii společnosti zahájila vnučka zakladatelů, která od roku 2017 stojí v čele firmy. V témže roce společnost uvedla na trh veganský jogurt na bázi kokosového mléka, ten se prodává pod obchodním označením PlantOn (v ČR k dostání v řetězci Lidl). Tento jogurt byl vybrán polskými spotřebiteli jako nejlepší rostlinný produkt roku 2018. Oblíbený je také u českých konzumentů, v hlasování projektu Rostlinně se umístil hned na druhém místě.
Přechod k plně rostlinné produkci je průkopnickým rozhodnutím jak v polském, tak i celoevropském měřítku. Následuje tak trend například americké společnosti Elmhurst nebo britské značky BOL Foods, které se rovněž rozhodly vyřadit ze svých produktů živočišné složky.
Magdalena Kubit, výkonná ředitelka Jogurty Magda, uvedla: „Rozhodnutí učinit z Jogurty Magda plně rostlinnou značku je přirozený důsledek neustálého vývoje našeho produktového portfolia, kterému již více než dva roky dominuje jogurt a krém na bázi kokosového mléka. Naše výrobky jsou pro každého. Končí na stolech Poláků, Čechů, Slováků a spotřebitelů v dalších zemích, kteří chtějí z nejrůznějších důvodů omezit spotřebu živočišných produktů, aniž by se přitom vzdali svých oblíbených chutí. Jsem ráda, že od nynějška budou naše kroky plně konzistentní.“
Podle webu The Cattle Site se v roce 2019 zvýšil prodej mléčných alternativ v Polsku o 26 %. Poláci jsou stále více ochotní používat rostlinné mléko, jogurty nebo máslové alternativy.
Posun společnosti směrem k plně rostlinným produktům zahrnuje rebranding - původní název Jogurty Magda nahrazuje Roślinna Magda a značka dostala také nové logo.
Zdroj: thecattlesite.com, Autor: Petr Beneš, Korektura: Olga Jandová