Německý řetězec diskontních supermarketů Lidl odhalil své plány na udržitelnější obchodní strategii do roku 2025, ve které se zaměřuje na snížení počtu produktů živočišného původu a rozšíření sortimentu rostlinných bílkovin ve své nabídce.
Na největším německém zemědělském veletrhu „Zelený týden“ Christof Graf, hlavní nákupčí maloobchodního gigantu se stomiliardovým obratem, řekl odbornému časopisu Lebensmittelzeitung, že chce nahradit více živočišných bílkovin rostlinnými alternativami.
Žádná jiná možnost neexistuje
Podle Grafa k tomuto kroku „neexistuje žádná jiná možnost“; jako lidský druh musíme žít v mezích planety a toho lze dosáhnout pouze s menším množstvím živočišných produktů. Pro změnu podle něj neexistuje „jiná možnost, protože nemáme žádnou druhou planetu.“
Kromě toho, Graf považuje rozšíření nabídky o rostlinné produkty za konkurenční výhodu, která má do Lidlu přilákat mladší cílovou skupinu. Podrobnosti o transformaci na rostlinnější sortiment budou oznámeny po provedení analýzy.
Zásadní je změna v celosvětovém stravování a společnost Lidl považuje tuto transformaci nejen za svou povinnost, ale i za povinnost celého maloobchodního sektoru. Cílem společnosti Lidl je inspirovat zákazníky různými kampaněmi a aktivitami, a to spíše motivačním, než normativním přístupem.
„Potřebujeme uvědomělejší stravu na celém světě, abychom se uživili v rámci možností naší planety,“ podotknul Graf.
Zdroj: vegconomist, překlad: Nela Otáhalová, korektura: Josef Špička