Neověřený průzkum o podroušených vegetariánech pojídajících maso se objevil v řadě více čí méně seriózních médií. Masové sdělovací prostředky jako Reflex nebo Novinky přetiskly původem americkou zprávu, která se odkazuje na britský web Morning Advertiser a uvádí, že třetina vegetariánů jí maso, když se opije.
Problém je v tom, že anglický slevový portál VoucherCodesPro, který Morning Advertiser uvádí jako zdroj, necituje o údajné studii žádné údaje. Článek nazvaný "Třetina vegetariánů 'v opilosti jí maso'" odkazue pouze na celý slevový portál, kde není po tomto výzkumu ani stopy. Vyhledáváním na Googlu lze navíc zjistit, že George Charles, kterého článek jmenuje jako zakladatele VoucherCodesPro, v této společnosti ve skutečnosti nepůsobí a zabývá se jen psaním různých PR textů.
Článek zmiňuje různé statistiky o vegetariánech a tvrdí, že po požití alkoholu jich 37 procent jedlo maso, konkrétně kebab. Různé zpravodajské weby se falešných infomací v článku s radostí chopily jako pravdy, aby si mohly z vegetariánů utahovat. Server VegNews se pokusil kontaktovat jak VoucherCodesPro, tak různé autory podepsané pod ostatními zprávami, ale zdroj dotyčné studie mu nikdo poskytnout nedokázal.
Zdroj: VegNews, Překlad: Silvestr Vandrovec Špaček