Jen krátce po vydání zprávy, že každý třetí hamburger (a v některých lokalitách dokonce každý druhý), který se v Belgii prodá v řetězci Burger King, neobsahuje maso, společnost BK prozradila, že od této chvíle bude Burger King v Rakousku téměř celý svůj sortiment, včetně oblíbených klasických hamburgerů, prodávat na rostlinné bázi.
Jak by budoucnost mohla vypadat, již fastfoodový obr předvedl při experimentu v restauraci na vídeňské ulici Margaretengürtel, kde se rostlinné produkty staly novou normou. Ti, kteří si objednali, aniž by vyjádřili zvláštní požadavek na maso, dostali burger vegetariánský. A ti, kteří si chtěli dát oblíbené masové pokrmy, si o maso museli výslovně říct.
Normální, nebo s masem?
Slogan kampaně „Normální, nebo s masem?“ je od 12. července k vidění po celém Rakousku a na sociálních sítích. Na internetu již tato otázka vyvolala vášnivé debaty a související video kampaně pod hashtagem #normalodermitfleisch zaznamenalo během prvního dne téměř 20 000 shlédnutí na Instagramu a YouTube.
Foto: ©Burger King Austria
„V BURGER KING® jsme bezmasé pokrmy zařadili do našeho menu natrvalo, jelikož maso už není pro každého samozřejmostí. Provokativní otázkou „Normální, nebo s masem?“ chceme vyjádřit, že naše zákazníky a jejich potřeby bereme vážně. Proto od této chvíle podáváme téměř celý náš sortiment připravený i na rostlinné bázi,“ říká Jan-Christoph Küster, marketingový ředitel skupiny TQSR, rakouského hlavního franšízanta společnosti Burger King.
„Touto otázkou chceme rozproudit diskuzi a ukázat, že naše rostlinné alternativy mají nepřeberně chutí. Maso je jednou z možností, ale ne jedinou. Necháváme na našich hostech, co je pro ně normální: každý by měl mít z chuti rovnocenný požitek.”
Zdroj: Vegconomist, překlad: Pavla Doucková, korektura: Silvestr Vandrovec Špaček