Kuchařka, která byla sirem Paul McCartneym 25. října 2011 vydána, navazuje na úspěšnou dvouletou kampaň se zástupy podporovatelů po celém světě.
Kampaň, kterou McCartneyova rodina zaštítila a spustila v roce 2009, si klade za cíl povzbudit lidi, aby se alespoň jednou za týden vzdali masa a pomohli zpomalit klimatické změny a snížit emise skleníkových plynů, které se k produkci masa a dalších živočišných produktů váží.
Do nové kuchařky přispěl jak sám Paul, tak i další osobnosti jako modelka Twiggy, herec Kevin Spacey nebo šéfkuchař Yotam Ottolenghi. V přemluvě knihy McCartney ukazuje, jak mohou lidé "učinit obrovský krok k lepšímu a vybrat si nový model budoucnosti této krásné planety, kterou všichni obýváme" i tím, že se rozhodnou pro bezmasé pondělky. Během těchto bezmasých dnů mají lidé šanci pocítit všechny výhody rostlinné stravy a nezůstat jenom u pondělí.
Kuchařka Bezmasé pondělky ve Velké Británii stojí £19 a většina zisku z prodeje jde zpět do představované kampaně.
V Česku si můžete knihu pořídit pod názvem Den bez masa.