Česká veganská společnost se stává ProVeg Česko

Česká veganská společnost se stává ProVeg Česko

Česká veganská společnost nedávno oznámila na svých sociálních sítích a webu, že se brzy spojí s mezinárodní organizací ProVeg International. Co je k tomuto kroku přivedlo a jaké si od změny slibují benefity? Přinášíme vám rozhovor s komunikační manažerkou České veganské společnosti (brzy ProVeg Česko) Evou Hemmerovou.

Eva Hemmerova
Foto: Eva Hemmerová - komunikační manažerka ProVeg Česko

Nedávno jste oznámili, že Česká veganská společnost se brzy stane ProVeg. Je to něco, o čem jste uvažovali už dlouho? Kdy přišla první myšlenka na změnu?

Rozhodně jsme o tom dlouho debatovali a dlouho probírali výhody a nevýhody, než se vůbec začalo něco měnit. Ale taková ta první myšlenka přišla už loni na jaře ještě před plným propuknutím pandemie. Pořádali jsme tehdy sérii akcí zaměřených na reduktariánskou populaci a zjistili jsme, že nejsme schopni je efektivně oslovit. Proto jsme začali uvažovat nad naším názvem a nad tím, jak nás vnímají i lidé mimo veganskou a vegetariánskou komunitu. Došlo nám, že mít slovo “veganská” v názvu může být pro většinovou populaci odrazující a mohlo by nám to do budoucna působit problémy i při oslovování firemních a retailových partnerů. Od té doby jsme se o změně názvu bavili interně celkem často.

banner

A jak tedy potom došlo k tomu, že se spojujete s jinou organizací? Nebylo by jednodušší jen změnit název?

My jsme se vždy u ProVeg inspirovali, ať už při tvorbě naší mise, vize či strategie nebo tím, že jsme se připojili ke společnému cíli snížení spotřeby masa a dalších živočišných produktů globálně o 50 % do roku 2040. Také jsme už dříve s ProVeg spolupracovali na různých kampaních a díky tomu byli v častém kontaktu. Loni v létě pak s nápadem spojit se v ProVeg přišel náš předseda Martin Ranninger a společně jsme se shodli na tom, že nám to připadá jako přirozené pokračování našeho vývoje - tedy se u ProVeg pouze neinspirovat, ale opravdu se stát jejich součástí. A jsme nadšení, že se to děje už teď. Samozřejmě jsme se také mohli jen přejmenovat, ale samotný rebranding bez dalších benefitů a přidané hodnoty spolupráce s mezinárodní společností by asi nestál za to množství práce, která se s rebrandingem váže.

Bude to velká změna? Nebojíte se, že ztratíte nezávislost?

O nezávislost strach nemáme, protože ProVeg má již mnoho poboček v několika zemích a každá si zachovává částečnou nezávislost v tom, co dělají ve své zemi, spojují je pak různé mezinárodní kampaně a jejich společná koordinace. Naši sledující se tedy vůbec nemusí bát, že by přišli o další skvělé e-booky a webináře, které připravujeme. V našem fungování se totiž nic výrazně nezmění, zůstáváme stejným týmem nadšenců a nadšenkyň do šíření vize rostlinnější budoucnosti, akorát se nám teď otevřou další nové možnosti a příležitosti.

Vegan event proveg

A jiné nevýhody v tom nevidíte?

Myslím si, že většina nevýhod nebo i případně nějakých obav se týká samotného rebrandingu více než toho, že budeme ProVeg Česko. To by bylo ale podobné i v případě, že bychom jen změnili název. Máme trochu obavy, jak na tuto změnu zareagují naši sledující a zda nás rozpoznají, až se finálně staneme ProVeg Česko. Přece jen Česká veganská společnost funguje již delší dobu a dokázala si získat na svou stranu mnoho lidí z veganské, vegetariánské i reduktariánské komunity a samotný web je díky spolehlivým informacím o výživě velmi navštěvovaný. Takže tady určitě existuje obava, že nás stávající sledující nepoznají nebo nebudou moci dohledat informace při transferu webu na doménu ProVeg. I proto se snažíme změnu komunikovat od začátku jasně a ponecháme delší období, během kterého budou fungovat oba weby a na sociálních sítích budeme mít staré logo stále na úvodní fotografii.

Být součástí známé mezinárodní organizace s sebou určitě přinese i nějaké benefity, co si od této změny slibujete?

Určitě se těšíme na nové příležitosti a to, že budeme mít možnost být součástí mezinárodních kampaní jako je Veggie Challenge. Nový název nám snad otevře dveře při spolupráci s různými subjekty například z řad retailových řetězců, pro které nebyl možná doposud náš název dost inkluzivní. Také se velmi těšíme na to, že budeme mít přístup k novým nástrojům pro poradenství firmám a startupům například v rámci surovin, což je oblast, ve které má ProVeg skvělé odborníky a odbornice.

Děkujeme moc za rozhovor!

Logo

Líbil se vám článek? Sdílejte!

Vytisknout  

Podpořte Soucitně

 

Související články

Kafka jezdí v pražském metru! Už jste ho potkali?
Chcete jíst více rostlinně? Zapojte se do výzvy Veggie Challenge!
Čínský zájem o maso slábne s nástupem veganské revoluce
No Internet Connection