Po Veganuary přicházi Veggie Challenge, která je dostupná i v češtině

Po Veganuary přicházi Veggie Challenge, která je dostupná i v češtině

Rostoucí obliba rostlinné stravy a větší dostupnost alternativních produktů se odráží i na změně stravovacích návyků v Česku. S koncem lednové výzvy Veganuary mají Češi a Češky možnost se zapojit do tuzemské obdoby Veggie Challenge. Tato 30denní výzva nejen nabízí cestu ke zdravějšímu a rostlinnějšímu jídelníčku, ale také se od ostatních výzev liší v tom, že zúčastněným nabízí vlastní aplikaci, možnost zakoupit si zvýhodněné starter kity s veganskými produkty a atraktivní soutěže.

Dle dat výzkumné agentury FMCG Gurus v Česku stoupá trend flexitariánství, kdy lidé cíleně snižují konzumací živošičných produktů. V Česku se takto stravuje už 25 % populace. Veggie Challenge může být právě pro tuto skupinu lidí průvodcem, jak snížit spotřebu živočišných produktů skrze tipy na recepty a možnost se o tématu vzdělávat.

Jedná se již o třetí ročník Veggie Challenge v Česku, do které se již přihlásilo přes 25.000 osob. Letos se do kampaně zapojily značky jako Garden Gourmet, Zott, Good Calories, Lunter, Meggle, UGO či Spak, ale také retailové řetězce včetně Albert či dm drogerie. Veggie Challenge ve svých kavárnách podpoří i Starbucks.

„Je zjevné, že přechod na rostlinnější jídelníček není jen krátkodobým trendem, ale skutečnou celospolečenskou změnou. Svědčí o tom i rostoucí zájem o Veggie Challenge nejen ze strany veřejnosti, ale také výrobců a prodejců potravin, což mě velmi těší. Společně tak budujeme povědomí o rostlinné stravě a jejích benefitech, a usilujeme o to, aby byla rostlinná nabídka dostupná pro všechny, kdo o ni mají zájem,” uvedla manažerka kampaně,  Tereza Trávníčková.

Správně sestavená rostlinná strava může vést ke zdravějšímu jídelníčku a působit jako prevence či léčba některých nemocí. Navíc má rostlinnější strava pozitivní dopad na životní prostředí, jelikož potraviny živočišného původu jsou zodpovědné za dvakrát více skleníkových plynů než potraviny rostlinného původu. Živočišný průmysl je také náročný na vodu, a pokud se zapojíte do Veggie Challenge můžete po dobu 30 dnů na rostlinné stravě potenciálně ušetřit až 39 000 litrů vody. Změna stravovacích návyků je tak jedním z nejúčinnějších řešení klimatické krize.

Ukázka mobilní aplikace

 

Životy zvířat mohou být dalším důvodem pro zapojení se do výzvy. Průměrný člověk stravující se konvenčně sní během svého života tisíce zvířat, z nichž většina pochází z velkochovů. Rostlinná strava, která neobsahuje živočišné produkty, přispěje k jejich menší poptávce a následně sníží zbytečné utrpení a umírání zvířat v budoucnosti.

Ve spolupráci s projektem Pestré jídelny organizace NESEHNUTÍ se v polovině února rozběhne také speciální Veggie Challenge pro školní jídelny. Jídelny si v ní sami vyberou, jak moc se zapojí. Například druhý stupeň výzvy splní, pokud do jídelníčku zařadí alespoň jedno vyvážené rostlinné jídlo týdně. Výzvou bude zařízení provázet tým Pestrých jídelen, který kuchařkám a kuchařům pomůže s výběrem a poradí s přípravou chutných receptů nebo vzděláváním dětí přímo ve škole. „Jídelny se chutným a zdravým pokrmům založeným na luštěninách a zelenině vyhýbají. Děti je prý nechtějí. My je nyní vyzýváme, aby spolu s námi tento mýtus zbořili,“ řekla koordinátorka projektu Pestré jídelny Anna Neumannová

O Veggie Challenge

Aby bylo plnění výzvy co nejsnazší, účastníci a účastnice se mohou navzájem podporovat  ve facebookové skupině nebo využít možností, kterou nabízí mobilní aplikace. Ta obsahuje přes 100 receptů a umožňuje získávat odměny za denní výzvy, po celou dobu sledovat svůj pozitivní dopad či využít plánovače jídelníčku a nákupních seznamů.

V únoru se zúčastnění Veggie Challenge mohou těšit i na různé atraktivní soutěže. Do soutěže se automaticky zapojí každý, kdo se do výzvy zaregistruje. Další soutěže se uskuteční na instagramovém profilu ProVeg Česko, kde se může do losování dostat kdokoliv, kdo se zapojí dle pravidel.

Navíc se veřejnost může seznámit s veganskými novinkami na českém trhu skrze tzv. Veggie Challenge Starter kit, který je možné zakoupit na e-shopu Country Life nebo PURO shopu s předprodejem 12. února s odesláním 19. února. Tento balíček obsahuje širokou paletu lahodných rostlinných produktů za zvýhodněnou cenu pro účastníky a účastnice výzvy, aby se rostlinný jídelníček sestavoval co nejjednodušeji.

Přihlásit se lze buď na webu veggiechallenge.cz, nebo prostřednictvím mobilních aplikací pro Android i iOS.

 

Zdroj: tisková zpráva ProVeg Česko

Líbil se vám článek? Sdílejte!

Vytisknout  

Podpořte Soucitně

 

Související články

Je sójové maso méně zdravé? Nový výzkum říká, že ne.
Jak v médiích vznikají zavádějící informace o veganství
Těchto 13 významných odborných institucí schvaluje veganství
No Internet Connection