Veganské čokoládové lanýže jsou nejchutnější velikonoční pamlsek ve Velké Británii

Veganské čokoládové lanýže jsou nejchutnější velikonoční pamlsek ve Velké Británii

Autorka: Rebecca Smithers [The Guardian]

Překlad: Monika Zápotocká

Korektura: Marie Kučerová

Lískooříšková křupavá pochoutka značky Booja-Booja zvítězila v testu 142 velikonočních čokolád pořádaném institutem Good Housekeeping.

Veganská velikonoční laskomina pocházející z řemeslné dílny čokoládovny v Norfolku, byla oceněna za nejchutnější ve Velké Británii, a porazila tak konvenční výrobky ze supermarketů a od konkurenčních specializovaných výrobců.

Křupavé čokoládové lanýže s lískovými ořechy jsou prodávány v ručně malované krabičce ve tvaru vejce. V chuťovém testu pořádaném institutem Good Housekeeping obstály v konkurenci 142 velikonočních vajíček a čokolád a získaly nejvyšší celkové skóre.

Tyto čokoládové lanýže, které neobsahují lepek, mléko ani sóju, jsou vyrobeny z bio čokolády, jsou vhodné pro vegany, stejně jako všechny ostatní výrobky této společnosti, a stojí 710 Kč. Díky své jemné náplni dosáhly v testu úctyhodných 89 bodů ze 100.

V těsném závěsu za Booja-Booja skončilo Tesco a Lindt. Tesco Finest vajíčko z tmavé belgické čokolády v ceně 142 Kč zvítězilo v kategorii tmavé čokolády a se skóre 87 ze 100 díky své výrazné ostružinové příchuti zaujalo celkové druhé místo. Tradiční zlatý králíček značky Lindt - 1 kg čokolády za 1 138 Kč - si zabezpečil prvenství v kategorii sladkostí pro děti a se skóre 84 ze 100 dosáhl celkově na třetí příčku.

Marks & Spencer obdržel cenu v kategorii nejpůsobivějších produktů a to díky svému ručně zdobenému vajíčku z mléčné a tmavé čokolády s kousky “dulce de leche” (zkaramelizované mléko) v hodnotě 427 Kč. Zlatavá náplň byla mezi ochutnávači velmi populární a pomohla produktu dosáhnout skóre 80 bodů ze 100. Kompletní výsledky testu jsou dostupné v dubnovém vydání magazínu Good Housekeeping, které vyšlo 28. února.

Je jasné, že tradiční prodejci musí dělat víc a víc, aby dokázali uspokojit stále rostoucí požadavky zákazníků a jejich chuťových pohárků”, říká Caroline Bloor z Good Housekeeping. “Veganské vajíčko na špici žebříčku sice může někoho překvapit, ale právě proto je důležitější než kdy předtím pokračovat v našich proslulých testech naslepo.”

Všechna zařazená vajíčka byla v každé z osmi jednotlivých kategorií testována naslepo hodnotící komisí a následně obdržela body za chuť, strukturu, vůni a vzhled.

Zdroj: The Guardian

(pozn. překladatele: pro převod měny z GBP do CZK byl použit směnný kurz ČNB platný ke dni 6. 3. 2018)

Líbil se vám článek? Sdílejte!

Vytisknout  

Podpořte Soucitně

 

Související články

Město New York zavádí veganské pátky ve školních jídelnách
Německo oficiálně zakázalo vybíjení kohoutků
Biotechnologie by mohla přinést ekologicky přívětivější variantu bílkového proteinu
No Internet Connection