Veganské čokoládové lanýže jsou nejchutnější velikonoční pamlsek ve Velké Británii

Veganské čokoládové lanýže jsou nejchutnější velikonoční pamlsek ve Velké Británii

Autorka: Rebecca Smithers [The Guardian]

Překlad: Monika Zápotocká

Korektura: Marie Kučerová

Lískooříšková křupavá pochoutka značky Booja-Booja zvítězila v testu 142 velikonočních čokolád pořádaném institutem Good Housekeeping.

Veganská velikonoční laskomina pocházející z řemeslné dílny čokoládovny v Norfolku, byla oceněna za nejchutnější ve Velké Británii, a porazila tak konvenční výrobky ze supermarketů a od konkurenčních specializovaných výrobců.

Křupavé čokoládové lanýže s lískovými ořechy jsou prodávány v ručně malované krabičce ve tvaru vejce. V chuťovém testu pořádaném institutem Good Housekeeping obstály v konkurenci 142 velikonočních vajíček a čokolád a získaly nejvyšší celkové skóre.

Tyto čokoládové lanýže, které neobsahují lepek, mléko ani sóju, jsou vyrobeny z bio čokolády, jsou vhodné pro vegany, stejně jako všechny ostatní výrobky této společnosti, a stojí 710 Kč. Díky své jemné náplni dosáhly v testu úctyhodných 89 bodů ze 100.

V těsném závěsu za Booja-Booja skončilo Tesco a Lindt. Tesco Finest vajíčko z tmavé belgické čokolády v ceně 142 Kč zvítězilo v kategorii tmavé čokolády a se skóre 87 ze 100 díky své výrazné ostružinové příchuti zaujalo celkové druhé místo. Tradiční zlatý králíček značky Lindt - 1 kg čokolády za 1 138 Kč - si zabezpečil prvenství v kategorii sladkostí pro děti a se skóre 84 ze 100 dosáhl celkově na třetí příčku.

Marks & Spencer obdržel cenu v kategorii nejpůsobivějších produktů a to díky svému ručně zdobenému vajíčku z mléčné a tmavé čokolády s kousky “dulce de leche” (zkaramelizované mléko) v hodnotě 427 Kč. Zlatavá náplň byla mezi ochutnávači velmi populární a pomohla produktu dosáhnout skóre 80 bodů ze 100. Kompletní výsledky testu jsou dostupné v dubnovém vydání magazínu Good Housekeeping, které vyšlo 28. února.

Je jasné, že tradiční prodejci musí dělat víc a víc, aby dokázali uspokojit stále rostoucí požadavky zákazníků a jejich chuťových pohárků”, říká Caroline Bloor z Good Housekeeping. “Veganské vajíčko na špici žebříčku sice může někoho překvapit, ale právě proto je důležitější než kdy předtím pokračovat v našich proslulých testech naslepo.”

Všechna zařazená vajíčka byla v každé z osmi jednotlivých kategorií testována naslepo hodnotící komisí a následně obdržela body za chuť, strukturu, vůni a vzhled.

Zdroj: The Guardian

(pozn. překladatele: pro převod měny z GBP do CZK byl použit směnný kurz ČNB platný ke dni 6. 3. 2018)

Líbil se vám článek? Sdílejte!

Vytisknout  

Podpořte Soucitně

 

Související články

Veganství očima umělé inteligence:  Experiment s ChatGPT
Rozhovor s Julianem Schütterem: Veganský závodní lyžař a klimatický aktivista
VeganFest 2025: Největší český vzdělávací festival o veganství se blíží!
No Internet Connection