Na přiloženém videu přednášející odhaluje tři hlavní metody marketingu jídla, které slouží k vytvoření falešného dojmu, že se původem nakupovaného jídla nemusíme vůbec znepokojovat.
Hlavním úkolem specialistů na marketing jídla je přimět nás, abychom si koupili nabízené výrobky. Volbou vhodných slov a frází v nás vytváří dojem, že je potřebujeme, a dobrý pocit z toho, že je kupujeme, ať už jsou zdravé, či nezdravé nebo mají jakkoliv problematický původ.
První představená metoda spočívá ve lživých či zavádějících informacích na etiketě výrobků.
Kdybychom znali životní podmínky tzv. hospodářských zvířat, způsob, jakým jsou zabíjena, nebo jaké léky jsou jim podávány, aby tyto nevhodné podmínky vůbec přežila, zřejmě bychom tyto výrobky nekupovali a nejedli je s takovou samozřejmostí. Výrobci se předhání v zobrazování šťastných zvířat na loukách, doprovázeným souslovími typu "čerstvé z farmy" nebo "z českých pastvin", ačkoliv skutečnost je většinou někde zcela jinde, viz nedávná lživá kampaň značky Tatra.
Druhou oblíbenou metodou marketérů je obracení pozornosti na zdánlivý vývoj k lepšímu. Když uvěříme, že se prase na holé podlaze nebo v malé kleci má lépe, neboť není v zabláceném chlívě, cítíme se lépe i my - zákazníci. Vysoké dávky antibiotik podávané hospodářským zvířatům se zase dají zamaskovat "efektivnější veterinární technologií".
Třetí - tajnou - zbraň nám přednášející odhalí až v samotném závěru videa. Publikum tato informace zaskočila natolik, že ani nezatleskalo. Co na ni říkáte vy?
Video bylo natočeno na zakázku neziskové organizace Compassion in World Farming.
Zdroj: Youtube (Srdcem všem)