Jste zde

náhrada vajec

 

Ačkoliv většina lidí žije v přesvědčení, že bez vajec nelze péct cukroví ani vařit knedlíky, ve skutečnosti je situace kuchařů-veganů mnohem příznivější. V některých receptech lze vejce zcela vynechat (lívance, knedlíky), u jiných lze použít banán (bábovka), klasické tofu natural ochucené lahůdkovým droždím (míchaná vajíčka) nebo silken tofu (cukroví), které lze sehnat ve většině asijských obchodů (zatím převážně jen ve velkých městech).

Odkud vejce na našem trhu pochází a proč je vůbec nahrazovat se dočtete na webu http://veganstvi.cz

Ingredience receptu: 
3 rohlíky (u kupovaných je třeba ohlídat sádlo), instantní kukuřičná polenta (např. od firmy Bioline), uzené tofu, uzený tempeh, strouhanka (nebo pečící papír), řepkový olej, sůl, pepř, majoránka, kopřivy, zelená petržel, čerstvý špenát.
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
1 ½ hrnku polohrubé mouky, 3/4 hrnku cukru (krystal, možné dát méně), 1 hrnek rostlinného (sojového, ovesného, rýžového atd.) mléka, ¼ hrnku oleje, 1 rozmačkaný zralý banán, 1 kypřící prášek do pečiva, špetka soli, dále dle požadované příchutě (vlašské ořechy, rozinky, hořké kakao, kokos, nastrouhaná dýně, mák, perníkové koření).
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
1 tofu natural (nejlépe Lunter/Toppo), černá sůl (či lahůdkové droždí), kurkuma, řepkový olej.
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
Pro dvě osoby: 1 hrnek rostlinného mléka (sojové, ovesné aj.), 1 polévková lžíce mletých lněných semínek (lze vynechat), 1 hrnek hladké celozrnné či bílé mouky, 2 lžičky prášku do pečiva (půl pytlíčku), polévková lžíce třtinového cukru, větši špetka soli a 2 - 3 polévkové lžíce řepkového oleje.
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
Pro 1 - 2 osoby: 1 cibule, 6 stroužků česneku, 2-3 lžíce řepkového oleje, 200g tofu natural, 1/2 lžičky kurkumy (příp. kari), 1 lžička černé soli, půl lžičky římského kmínu (není nutný), 1 lžíce sojové omáčky, 2 lžíce sušeného lahůdkového droždí (ne obyčejné!, lze vynechat), špetka pepře, 1 - 2 hrsti bylinek (petržel, pažitka, koriandr...), další zelenina na ozdobu.
Ingredience receptu: 
Pro 2 osoby: 1 cibule, 2-3 lžíce rostlinného oleje, 200g čerstvých nebo mražených lesních hub, 200g tofu natural, sojová omáčka, sůl, 1/2 lžičky kurkumy, 1 lžička římského (nebo běžného) kmínu, 2 lžíce sypkého (tzv. lahůdkového) droždí nebo 1 lžička černé soli, 1 - 2 hrsti bylinek (petržel, pažitka apod.)
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
1 hrnek hladké mouky, 1 lžíce cukru, 2 lžíce kypřícího prášku (cca 1 pytlíček - lze dát i polovinu), špetka soli, 1 hrnek rostlinného mléka (ovesné, rýžové, sojové), 2 lžíce rostlinného oleje, javorový nebo agáve sirup, ovoce.
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
Hladká mouka, strouhanka, (příp. bramborový, kukuřičný škrob nebo hraška), voda, kurkuma.
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
3 hrnky hrubé mouky (500g), 1 hrnek sodovky, 1 hrnek burisonů (nebo 2 bílé housky), čtvrt až půl kostky droždí (nebo půl pytlíčku sušeného aktivního droždí - ne lahůdkové!), 5-6 špetek soli.
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
40 dkg hladké mouky, 14 dkg cukru moučka, 5 dkg rostlinného tuku, 2 lžíce agáve sirupu (seženete v bioobchodech, lze vynechat), 1 lžička jedlé sody, 1 kypřící prášek do perníku, náhrada za 2 vejce (1/3 hrnku rozmixovaného silken tofu - seženete v asijských potravinách, zbytek sojová mouka a voda, možno i kuk. škrob), 1 lžíci kakaa kvůli barvě (i víc), 2-3 lžíce kořeni do perníku.

Stránky