Jste zde

Veganský burger v supermarketu předčil v prodeji hovězí

V nedávném rozhovoru s Forbes odhalil Ethan Brown, zakladatel a výkonný ředitel firmy Beyond Meat, že jejich populární veganský Beyond Burger za období 5 týdnů předčil v prodeji hovězího v jednom z hlavních supermarketů v jižní Kalifornii.

Prodáváme na jednotky více než hovězího anguského plemene, hovězího 80/20 a hovězího z pastvy,” sdělil časopisu Forbes. „Moje očekávání bylo jednoduše udržet se a nenechat se vyhodit. Nikdy bych si nepomyslel, že se dostaneme tak rychle mezi nejprodávanější masové burgery.

Když byl v roce 2016 poprvé zahájil prodej Beyond Burger, šlo o první veganské “maso”, které bylo umístěno mezi tradičními regály s masnými výrobky. Při jeho debutu v Whole Foods Market ve státě Colorado se vyprodalo za méně než hodinu. Tradiční řetězce jako California’s Ralphs následovaly a též veganské burgery konzumentům masných produktů zviditelnily jejich umístěním vedle baleného masa.

Udělali jsme z toho pravidlo, že odmítáme produkt prodat, pokud jej maloobchodníci neumístí mezi masné výrobky. Mohou ho pak samozřejmě dát i kamkoliv jinam, ale jednoznačně musí být v chladničkách s masem.”

Strategie zafungovala.

Od zahájení v roce 2016 již značka Beyond Meat prodala více než 11 milionů kusů veganských burgerů v různých supermarketech ve Spojených státech, včetně řetězců Walmart a Target. Podle Forbes se odbyt loňským rokem zdvojnásobil a očekává se, že letos se opět navýší stejným způsobem. „Náš největší problém je udržet krok s poptávkou,” říká Ethan Brown.

Ta je obecně největší překážkou rostlinného průmyslu, nejen pro Beyond Meat. Konkurenční značka burgerů Impossible Foods loni odstartovala novou továrnu. Při jejím plném zatížení je schopna vyprodukovat přes 450 tisíc kilogramů Impossible burgerů za měsíc. To je ale sotva kapka v moři pro největšího prodejce burgerů na světě - McDonald’s, který denně obslouží skoro 70 milionů lidí, což odpovídá zhruba 75 burgerům každou sekundu.

Nicméně vyšší prodeje než u hovězího masa v jednom z hlavních supermarketů mohou firmě pomoci růst. Obdržela již dvě investice od vůdčího producenta masa Tyson Foods a další od Leonadra DiCapria a Billa Gatese.

Na konci minulého roku bylo oznámeno zahájení výroby tří druhů párků Beyond Sausages. Značka používá stejný přístup - nejen že nyní propagují své párky vedle tradičních masových, ale dokonce už je dodávají i do restaurací specializujících se na párky, jako např. Schaller’s Stube v New Yorku a Wurstküche v Los Angeles.

Zdroj: LIVEKINDLY, Překlad: Annette Tanne, Korektura: Jakub Sadecký