Jste zde

životní styl

 

V současné západní medicíně existuje většinová shoda v názoru na zdravotní bezpečnost vyvážené rostlinné stravy. Soukromé i veřejné zdravotnické a dietetické organizace světového formátu se shodují na tom, že dobře sestavená rostlinná strava je bezpečná a některé z nich ještě dodávají, že může být i zdraví prospěšná.

Přemýšlíte, že zanecháte konzumace masa (nebo všech živočišních výrobků), ale neznáte ve svém okolí nikoho, kdo by vás alespoň trochu nasměroval? Tento článek je věnován všem začínajícím vegetariánům a veganům. Neobsahuje žádná PROČ (ty si můžete přečíst např. ve FAQ článku nebo argumentech), ale jenom JAK na to. Pokud byste měli další dotazy či připomínky, napište nám na email info@soucitne.cz a článek rádi rozšíříme.

Když se stanete veganem, to nejobtížnější, co vás pravděpodobně čeká, je zahlcení nejrůznějšími otázkami a tvrzeními, jak je veganství příšerná volba. Toto je sbírka těch nejčatějších argumentů a zároveň odpovědí, se kterými se můžete, ale ani nemusíte ztotožnit.

I přes to, že vaše okolí může reagovat výsměšně až urážlivě, velmi doporučuejeme se nenecat strhnout a argumentovat věcně. Uvědomte si, jak dlouho vám samotným trvalo si připustit nepříjemnou realitu spojenou s živočišnou produkcí a snažte se být maximálně trpěliví.

Správně sestavená veganská strava je nejen zcela bezpečná, ale může vám též pomoci v prevenci či léčbě některých nemocí. Tak by se dal shrnout postoj předních světových odborníků na výživu. (Viz Těchto 10 významných odborných institucí schvaluje veganství | Soucitne.cz.)

Jen vyřadit živočišné potraviny z jídelníčku však nestačí, neboť v nevhodně sestavené stravě mohou chybět některé důležité látky. Potenciál veganské stravy proto využijete jen v případě, budete-li v rozumné míře dodržovat následujících 5 zásad správné veganské stravy.

Léto je v plném proudu a mnozí vegani i vegetariáni řeší otázku, jak si užít dovolenou bez strádání i bez slevování ze svých etických zásad. Na základě svých zkušeností jsem pro vás připravila pár rad, jak se připravit na veganské cestování. Máte-li své vlastní tipy, přidejte je prosím do komentářů.

BÍLKOVINY: Fazole, hrách a jiné luštěniny, houby, ořechy, sojové produkty (tofu, tempeh, veggie burgery, sojové maso), obiloviny (např. celozrnné pečivo a těstoviny, rostlinné maso seitan), rýže.

Toto je seznam nejčastějších otázek o veganství. Pokud se na něco chcete zeptat, využijte prosím náš profil na Ask.fm: ask.fm/Soucitne