Jste zde

životní styl

 

V současné západní medicíně existuje většinová shoda v názoru na zdravotní bezpečnost vyvážené rostlinné stravy. Soukromé i veřejné zdravotnické a dietetické organizace světového formátu se shodují na tom, že dobře sestavená rostlinná strava je bezpečná a některé z nich ještě dodávají, že může být i zdraví prospěšná.

Když se stanete veganem, to nejobtížnější, co vás pravděpodobně čeká, je zahlcení nejrůznějšími otázkami a tvrzeními, jak je veganství příšerná volba. Toto je sbírka těch nejčatějších argumentů a zároveň odpovědí, se kterými se můžete, ale ani nemusíte ztotožnit.

I přes to, že vaše okolí může reagovat výsměšně až urážlivě, velmi doporučuejeme se nenecat strhnout a argumentovat věcně. Uvědomte si, jak dlouho vám samotným trvalo si připustit nepříjemnou realitu spojenou s živočišnou produkcí a snažte se být maximálně trpěliví.

Správně sestavená veganská strava je nejen zcela bezpečná, ale může vám též pomoci v prevenci či léčbě některých nemocí. Tak by se dal shrnout postoj předních světových odborníků na výživu. (Viz Těchto 10 významných odborných institucí schvaluje veganství | Soucitne.cz.)

Jen vyřadit živočišné potraviny z jídelníčku však nestačí, neboť v nevhodně sestavené stravě mohou chybět některé důležité látky. Potenciál veganské stravy proto využijete jen v případě, budete-li v rozumné míře dodržovat následujících 5 zásad správné veganské stravy.

Léto je v plném proudu a mnozí vegani i vegetariáni řeší otázku, jak si užít dovolenou bez strádání i bez slevování ze svých etických zásad. Na základě svých zkušeností jsem pro vás připravila pár rad, jak se připravit na veganské cestování. Máte-li své vlastní tipy, přidejte je prosím do komentářů.

BÍLKOVINY: Fazole, hrách a jiné luštěniny, houby, ořechy, sojové produkty (tofu, tempeh, veggie burgery, sojové maso), obiloviny (např. celozrnné pečivo a těstoviny, rostlinné maso seitan), rýže.

Přemýšlíte, že zanecháte konzumace masa (nebo všech živočišních výrobků), ale neznáte ve svém okolí nikoho, kdo by vás alespoň trochu nasměroval? Tento článek je věnován všem začínajícím vegetariánům a veganům. Neobsahuje žádná PROČ (ty si můžete přečíst např. ve FAQ článku nebo argumentech), ale jenom JAK na to. Pokud byste měli další dotazy či připomínky, napište nám na email info@soucitne.cz a článek rádi rozšíříme.

Toto je seznam nejčastějších otázek o veganství. Pokud se na něco chcete zeptat, využijte prosím náš profil na Ask.fm: ask.fm/Soucitne