Jste zde

zdraví

Jack Norris a Matt Ball založili v roce 1993 organizaci Vegan Outreach, protože chtěli zaplnit tehdejší mezeru v oblasti aktivismu za zvířata. S pomocí dobrovolníků nyní ročně rozdají vysokoškolským studentům přes milion letáků o praktikách moderního živočišného průmyslu. Protože Norris zasvětil velkou část svého života aktivismu za zvířata, poznal mnoho bývalých veganů a vegetariánů, kteří se ze zdravotních důvodů vrátili ke konzumaci živočišných produktů. Aby zjistil, proč mají tyto problémy a co se s nimi dá dělat, stal se registrovaným dietetikem (RD) a založil web VeganHealth.org.

Lidem, kteří uvažují o přechodu na veganskou stravu, často dělají starosti bílkoviny. Jsou to koneckonců důležité živiny, které potřebujeme ve svalech, kostech, hormonech, trávicích enzymech, ke vstřebávání jiných živin a obnově a náhradě všech druhů buněk. Informace o zdrojích bílkovin a doporučení pro vegany proto mohou být užitečné a povzbudivé.

BBC News - Podle nejnovějšího stanoviska federální komise pro stravování by Američané měli do svého jídelníčku zařadit větší množství rostlin, ovoce a obilnin, aby byl zdravější a neměl takové dopady na životní prostředí.

V roce 2013 se v Brně začaly pravidelně setkávat veganské rodiny. Smyslem těchto setkání byla výměna zkušeností a informací mezi rodiči (těmi, kteří své děti vegansky vychovávají už několik let, ale i těmi, kterým se děti právě narodily) a vzájemná podpora ve společnosti, která většinově veganské stravování, a to obzvlášť u dětí, zatím nepřijímá.

Minulý týden vydal Americký poradní výbor pro výživové směrnice návrh výživové politiky pro rok 2015, s kterou masný průmysl nesouhlasí – a the Washington Post ji nazývá „nejhorší noční můrou masného průmyslu.“

Vegani zvyčajne mávajú nižší príjem vápnika ako vegetariáni a konzumenti mäsa. Do akej miery na tom ale záleží? Dlhšiu dobu už prevláda názor, že na tom vôbec nezáleží. Podľa hypotézy kyselinotvornej stravy (acid-ash hypothesis) o príčine osteoporózy, vegáni vďaka tomu, že nejedia živočíšne bielkoviny, majú nižšie straty vápnika. Myšlienka je, že vápnik sa vylučuje z kostí aby neutralizoval kyslé prostredie, ktoré vytvárajú práve živočíšne bielkoviny.

Americký lékař Michael A. Klaper (*19. 6. 1947) v tomto krátkém videu přibližuje svůj názor na mléko. Sám je veganem již 32 let, tento stravovací styl si velmi pochvaluje a doporučuje ho i svým pacientům.

Zatímco většina vrcholových sportovců končí kariéru mezi 30. a 35. rokem života, Martina Navrátilová vyhrála US Open šest týdnů před svými padesátinami. Ve videu slavná tenistka odhaluje tajemství toho, jak se jí podařilo udržet si takovou kondici a výkon i po čtyřicítce.

Přistupoval jsem ke každému z témat spojených se sójou bez předsudků a snažil jsem se dobrat pravdy, aniž bych se přikláněl k jedné nebo druhé straně. Zcela jistě existuje určité maximální množství sóji, jehož konzumace již není rozumná, ale tato dávka zatím nebyla určena. Každopádně ale máme dostatek dat, abychom věděli, že pokud nemáte problémy se štítnou žlázou a nejste na sóju alergičtí, dvě porce sóji denně jsou naprosto bezpečné.

Kim A. Williams, který je kardiologem na chicagské Rush University a příštím (r. 2015) prezidentem American College of Cardiology, na svém blogu vysvětluje, proč se stal veganem a proč nyní totéž doporučuje i svým pacientům.

Stránky