Jste zde

praktické

Správně sestavená veganská strava je nejen zcela bezpečná, ale může vám též pomoci v prevenci či léčbě některých nemocí. Tak by se dal shrnout postoj předních světových odborníků na výživu. (Viz Těchto 10 významných odborných institucí schvaluje veganství | Soucitne.cz.)

Jen vyřadit živočišné potraviny z jídelníčku však nestačí, neboť v nevhodně sestavené stravě mohou chybět některé důležité látky. Potenciál veganské stravy proto využijete jen v případě, budete-li v rozumné míře dodržovat následujících 5 zásad správné veganské stravy.

Některé balené potraviny mají dlouhý seznam ingrediencí. Čím dále je na seznamu konkrétní ingredience uvedená, tím menší množství je jí v daném produktu obsaženo. Lidé, kteří učinili soucitnou volbu přestat konzumovat zvířecí maso, vejce a mléčné produkty, někdy nemají jasno v tom, zda by měli kontrolovat veškeré ingredience a hledat i nepatrné množství prapodivných zvířecích produktů.

Jmenuji se Adam Tománek, studuji malířství, jsem straightedge a věnuji se právům zvířat. Rád bych vám představil materiály v oblasti malby, které obsahují živočišné složky a ukázal vám alternativu, jak malovat nebo tvořit vegansky. Všechny postupy, které vám tu budu prezentovat, mám osobně vyzkoušené.

Co je veganství? Jaké fámy o něm kolují a jak je to ve skutečnosti? Co vlastně jedí vegani? V tomto výborně zpracovaném 20minutovém videu od Martina Čejky se o veganství dozvíte vše, co potřebujete. Informace jsou podány věcně a jasně, bez drsných záběrů z jatek či velkochovů, které si každý může pustit sám, bude-li chtít.

Jedna z nejčastějších otázek, kterou dostávají vegani, je "co vlastně vůbec jíš?" respektive "není to hrozná askeze?". Samozřejmě, že pokud si člověk sám vaří, otevírají se mu gastronomické požitky, které svou barvitostí a nápaditostí předčí konvenční stravování. Ale co dělat ve chvíli, kdy se chce vegan stravovat mimo domov?

Léto je v plném proudu a mnozí vegani i vegetariáni řeší otázku, jak si užít dovolenou bez strádání i bez slevování ze svých etických zásad. Na základě svých zkušeností jsem pro vás připravila pár rad, jak se připravit na veganské cestování. Máte-li své vlastní tipy, přidejte je prosím do komentářů.

BÍLKOVINY: Fazole, hrách a jiné luštěniny, houby, ořechy, sojové produkty (tofu, tempeh, veggie burgery, sojové maso), obiloviny (např. celozrnné pečivo a těstoviny, rostlinné maso seitan), rýže.

Octomilky, známé též jako ovocné mušky, dokáží hlavně v letních měsících potrápit nejednu domácnost. Jsou velké jen pár milimetrů, ale dokáží létat na velkou vzdálenost a mají vynikající čich.

Na facebookové stránce Veganer Kochkurs Siegen jsme objevili recept na domácí veganský plísňový sýr (camembert, hermelín). Recept jsme přeložili a doufáme, že i osobně vyzkoušíme. Do dvou litrů kyselého sojového mléka přidáme půl lžičky spór bakterie Penicillium Candidum (pozor, některé nejsou veganské, neboť obsahují i sušené mléko) a necháme přes noc stát v chladu.

Toto je seznam nejčastějších otázek o veganství. Pokud se na něco chcete zeptat, využijte prosím náš profil na Ask.fm: ask.fm/Soucitne

Stránky