Jste zde

praktické

Jedna z nejčastějších otázek, kterou dostávají vegani, je "co vlastně vůbec jíš?" respektive "není to hrozná askeze?". Samozřejmě, že pokud si člověk sám vaří, otevírají se mu gastronomické požitky, které svou barvitostí a nápaditostí předčí konvenční stravování. Ale co dělat ve chvíli, kdy se chce vegan stravovat mimo domov?

Léto je v plném proudu a mnozí vegani i vegetariáni řeší otázku, jak si užít dovolenou bez strádání i bez slevování ze svých etických zásad. Na základě svých zkušeností jsem pro vás připravila pár rad, jak se připravit na veganské cestování. Máte-li své vlastní tipy, přidejte je prosím do komentářů.

BÍLKOVINY: Fazole, hrách a jiné luštěniny, houby, ořechy, sojové produkty (tofu, tempeh, veggie burgery, sojové maso), obiloviny (např. celozrnné pečivo a těstoviny, rostlinné maso seitan), rýže.

Octomilky, známé též jako ovocné mušky, dokáží hlavně v letních měsících potrápit nejednu domácnost. Jsou velké jen pár milimetrů, ale dokáží létat na velkou vzdálenost a mají vynikající čich.

Na facebookové stránce Veganer Kochkurs Siegen jsme objevili recept na domácí veganský plísňový sýr (camembert, hermelín). Recept jsme přeložili a doufáme, že i osobně vyzkoušíme. Do dvou litrů kyselého sojového mléka přidáme půl lžičky spór bakterie Penicillium Candidum (pozor, některé nejsou veganské, neboť obsahují i sušené mléko) a necháme přes noc stát v chladu.

Přemýšlíte, že zanecháte konzumace masa (nebo všech živočišních výrobků), ale neznáte ve svém okolí nikoho, kdo by vás alespoň trochu nasměroval? Tento článek je věnován všem začínajícím vegetariánům a veganům. Neobsahuje žádná PROČ (ty si můžete přečíst např. ve FAQ článku nebo argumentech), ale jenom JAK na to. Pokud byste měli další dotazy či připomínky, napište nám na email info@soucitne.cz a článek rádi rozšíříme.

Toto je seznam nejčastějších otázek o veganství. Pokud se na něco chcete zeptat, využijte prosím náš profil na Ask.fm: ask.fm/Soucitne

V poslední době se v zahraniční vegetariánské a veganské literatuře hovoří o některých zásadních otázkách stravy, které u nás zatím mezi vegetariány nejsou příliš známy. Jde například o problematiku homocysteinu, vitaminu B12, omega-3 mastných kyselin apod. Pokud nebudeme vědět jak stravu správně sestavit, nemusí nám bezmasá strava prospět tak, jak by mohla, případně může vést až ke zdravotním obtížím. V Česku se často omílají klasické pověry proti vegetariánství, ale dokonce i vegetariáni sami jsou často v zajetí různých mýtů.

Stránky