Jste zde

praktické

Veganská setkávání jsou základní a nejdůležitější formou aktivismu, protože poskytují vzájemnou podporu a umožňují lidem se snadněji stát vegany a také jimi zůstat. Nejobtížnější na veganství není, kde hledat bílkoviny či který rostlinný sýr je nejlepší, ale nutnost čelit neustálému tlaku okolí, který je patrný zejména v prvních měsících poté, co se rozhodnete přejít na veganský způsob života.

Když se stanete veganem, to nejobtížnější, co vás pravděpodobně čeká, je zahlcení nejrůznějšími otázkami a tvrzeními, jak je veganství příšerná volba. Toto je sbírka těch nejčatějších argumentů a zároveň odpovědí, se kterými se můžete, ale ani nemusíte ztotožnit.

I přes to, že vaše okolí může reagovat výsměšně až urážlivě, velmi doporučuejeme se nenecat strhnout a argumentovat věcně. Uvědomte si, jak dlouho vám samotným trvalo si připustit nepříjemnou realitu spojenou s živočišnou produkcí a snažte se být maximálně trpěliví.

Správně sestavená veganská strava je nejen zcela bezpečná, ale může vám též pomoci v prevenci či léčbě některých nemocí. Tak by se dal shrnout postoj předních světových odborníků na výživu. (Viz Těchto 10 významných odborných institucí schvaluje veganství | Soucitne.cz.)

Jen vyřadit živočišné potraviny z jídelníčku však nestačí, neboť v nevhodně sestavené stravě mohou chybět některé důležité látky. Potenciál veganské stravy proto využijete jen v případě, budete-li v rozumné míře dodržovat následujících 5 zásad správné veganské stravy.

Některé balené potraviny mají dlouhý seznam ingrediencí. Čím dále je na seznamu konkrétní ingredience uvedená, tím menší množství je jí v daném produktu obsaženo. Lidé, kteří učinili soucitnou volbu přestat konzumovat zvířecí maso, vejce a mléčné produkty, někdy nemají jasno v tom, zda by měli kontrolovat veškeré ingredience a hledat i nepatrné množství prapodivných zvířecích produktů.

Jmenuji se Adam Tománek, studuji malířství, jsem straightedge a věnuji se právům zvířat. Rád bych vám představil materiály v oblasti malby, které obsahují živočišné složky a ukázal vám alternativu, jak malovat nebo tvořit vegansky. Všechny postupy, které vám tu budu prezentovat, mám osobně vyzkoušené.

Co je veganství? Jaké fámy o něm kolují a jak je to ve skutečnosti? Co vlastně jedí vegani? V tomto výborně zpracovaném 20minutovém videu od Martina Čejky se o veganství dozvíte vše, co potřebujete. Informace jsou podány věcně a jasně, bez drsných záběrů z jatek či velkochovů, které si každý může pustit sám, bude-li chtít.

Jedna z nejčastějších otázek, kterou dostávají vegani, je "co vlastně vůbec jíš?" respektive "není to hrozná askeze?". Samozřejmě, že pokud si člověk sám vaří, otevírají se mu gastronomické požitky, které svou barvitostí a nápaditostí předčí konvenční stravování. Ale co dělat ve chvíli, kdy se chce vegan stravovat mimo domov?

Léto je v plném proudu a mnozí vegani i vegetariáni řeší otázku, jak si užít dovolenou bez strádání i bez slevování ze svých etických zásad. Na základě svých zkušeností jsem pro vás připravila pár rad, jak se připravit na veganské cestování. Máte-li své vlastní tipy, přidejte je prosím do komentářů.

BÍLKOVINY: Fazole, hrách a jiné luštěniny, houby, ořechy, sojové produkty (tofu, tempeh, veggie burgery, sojové maso), obiloviny (např. celozrnné pečivo a těstoviny, rostlinné maso seitan), rýže.

Octomilky, známé též jako ovocné mušky, dokáží hlavně v letních měsících potrápit nejednu domácnost. Jsou velké jen pár milimetrů, ale dokáží létat na velkou vzdálenost a mají vynikající čich.

Stránky