Jste zde

praktické

Když se někdo rozhodne, že se stane vegankou či veganem, to nejtěžší obvykle nebývá, kde nakoupit nebo jak si zajistit dostatek blíkovin. Horší to je s pochopením okolí, které takovou změnu obvykle těžko nese a dává to dotyčné/mu "sežrat" (v lepším případě pouze v metaforickém smyslu). S určitou pravděpodobností se setká s výsměchem a s usilovnou snahou vymluvit ji/mu veganský způsob života. Je proto osvěžující a pro psychickou pohodu skoro nezbytné čas od času pobýt mezi lidmi, kteří to chápou a jsou na stejné vlně.

Protože vím, jak je pro nás vegetariány a vegany cestování kolikrát komplikované a z hlediska stravy náročnější, minulý rok jsem sepsala článek s tipy, kam zajít na veganské jídlo v Anglii. Tam jsem strávila značnou část letních prázdnin a navštívila nespočet vege podniků, které mě opravdu ohromily a dodnes ráda vzpomínám, jak byla rostlinná strava ve Velké Británii běžná a k dostání doslova na každém kroku.

Cestujete a bojíte se, že když jste vegani či vegetariáni, budete se muset v cizí zemi omezovat? Nebo z tohoto důvodu raději necestujete? Takové doby jsou naštěstí za námi a dnes se na nás, vegany a vegetariány, myslí téměř všude. Rozhodně se nebojte a zajděte na cestách do některé veganské nebo „veg friendly“ restaurace. Byla jsem překvapená, jak jsou

Jak naši příznivci dobře ví, pod našimi posty na facebookové stránce Soucitne.cz probíhají velmi vášnivé diskuze s karnisty, které jsou pro neustálé opakování stejných argumentů mnohdy velmi vyčerpávající. Občas si nám dokonce fanoušci stěžují, že by byli raději, kdyby tato stránka byla oázou lidí, kteří respektují všechna zvířata a pro které je veganství normou nebo alespoň ideálem, ke kterému směřují.

Rádi bychom vás informovali, že vyšla nová verze aplikace (pro Android) Soucitně. Do verze 1.1 byl přidán slovenský překlad, možnost přidat recepty do složky "oblíbené", částečná podpora offline použití načteného obsahu, info o proběhlé aktualizaci, logičtější řazení událostí a také byly vychytány drobné chybky v načítání obrázků.

Přemýšlíte, že zanecháte konzumace masa (nebo všech živočišních výrobků), ale neznáte ve svém okolí nikoho, kdo by vás alespoň trochu nasměroval? Tento článek je věnován všem začínajícím vegetariánům a veganům. Neobsahuje žádná PROČ (ty si můžete přečíst např. ve FAQ článku nebo argumentech), ale jenom JAK na to. Pokud byste měli další dotazy či připomínky, napište nám na email info@soucitne.cz a článek rádi rozšíříme.

S velkou radostí vám představujeme první verzi nové mobilní aplikace Soucitně (pro Android), kterou si můžete zdarma stahnout v tomto odkazu. Aplikace vám ulehčí přístup k informacím v oblasti etického životního stylu a usnadní orientaci při nákupu produktů, které se snaží vyhnout ubližování a zabíjení zvířat.

Veganská setkávání jsou základní a nejdůležitější formou aktivismu, protože poskytují vzájemnou podporu a umožňují lidem se snadněji stát vegany a také jimi zůstat. Nejobtížnější na veganství není, kde hledat bílkoviny či který rostlinný sýr je nejlepší, ale nutnost čelit neustálému tlaku okolí, který je patrný zejména v prvních měsících poté, co se rozhodnete přejít na veganský způsob života.

Když se stanete veganem, to nejobtížnější, co vás pravděpodobně čeká, je zahlcení nejrůznějšími otázkami a tvrzeními, jak je veganství příšerná volba. Toto je sbírka těch nejčatějších argumentů a zároveň odpovědí, se kterými se můžete, ale ani nemusíte ztotožnit.

I přes to, že vaše okolí může reagovat výsměšně až urážlivě, velmi doporučuejeme se nenecat strhnout a argumentovat věcně. Uvědomte si, jak dlouho vám samotným trvalo si připustit nepříjemnou realitu spojenou s živočišnou produkcí a snažte se být maximálně trpěliví.

Správně sestavená veganská strava je nejen zcela bezpečná, ale může vám též pomoci v prevenci či léčbě některých nemocí. Tak by se dal shrnout postoj předních světových odborníků na výživu. (Viz Těchto 10 významných odborných institucí schvaluje veganství | Soucitne.cz.)

Jen vyřadit živočišné potraviny z jídelníčku však nestačí, neboť v nevhodně sestavené stravě mohou chybět některé důležité látky. Potenciál veganské stravy proto využijete jen v případě, budete-li v rozumné míře dodržovat následujících 5 zásad správné veganské stravy.

Stránky