Jste zde

b12

 

Správně sestavená veganská strava je nejen zcela bezpečná, ale může vám též pomoci v prevenci či léčbě některých nemocí. Tak by se dal shrnout postoj předních světových odborníků na výživu. (Viz Těchto 10 významných odborných institucí schvaluje veganství | Soucitne.cz.)

Jen vyřadit živočišné potraviny z jídelníčku však nestačí, neboť v nevhodně sestavené stravě mohou chybět některé důležité látky. Potenciál veganské stravy proto využijete jen v případě, budete-li v rozumné míře dodržovat následujících 5 zásad správné veganské stravy.

Zamyslete se nad následujícím scénářem. Představte si, že existuje zázračná pilulka, a kdyby ji každý bral, zabránilo by to odchytu milionů toulavých psů a koček, nikdo by je nezavřel do klecí a kotců a neskončili by vystrašení a zmatení na ocelovém stole, kde jejich život skončí poslední injekcí.

BÍLKOVINY: Fazole, hrách a jiné luštěniny, houby, ořechy, sojové produkty (tofu, tempeh, veggie burgery, sojové maso), obiloviny (např. celozrnné pečivo a těstoviny, rostlinné maso seitan), rýže.

Jano Kupec ve spolupráci s dalšími dlouholetými vegany sestavil velmi praktický seznam často kladených otázek a odpovědí týkající se veganství a nutnosti doplňování vitaminu B12. Na základě odborných poznatků vyvrací nejčastější mýty, které jsou s touto otázkou spojené - např. že je obsažen v mořských řasách či tempehu nebo že je z důvodu nutnosti doplňovat vitamín B12 veganství jako takové špatné.