Jste zde

náhrada masa

 

Osobně nejsem vegan proto, že by mi maso nechutnalo, ale proto, že nesouhlasím se zabíjením zvířat pro lidskou potravu a nechci finančně podporovat jatka. Používání optických a chuťových náhražek masa ze zvířat samozřejmě není nutné a je dokonce zdravější konzumovat luštěniny a obiloviny v průmyslově nezpracované formě, nicméně je příjemné si občas dopřát oblíbený rodinný recept v pozměněné úpravě.

Ingredience receptu: 
Podle chuti: žampiony, portobello hříbky, sojové plátky, seitan, robi maso, veganské párky, cuketa, lilek, paprika, klas předvařené či rané kukuřice, dýně hokkaido (se slupkou, bez pecek), palice česneku, (červená) cibule, červená řepa, marinované tofu, chleba, jablko, ananas, banán, tahini, půl šálku řepkového oleje, několik lžiček grilovacího koření (podle toho, jak moc to chcete slané), sušené chilli, pepř, sušený česnek, hořčice.
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
Tofu natural, 3 střední cibule, gulášové koření (paprika, majoránka, mletý kmín), pálivá paprika, zel. bujón, pepř, sojová omáčka (příp. černá sůl), plnotučná hořčice, tmavá jíška (může být instantní), 5 kyselých okurek.
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
Hlíva ústřičná, plátkové mořské řasy (nori či kombu), řepkový olej, sůl, pepř, provensálské koření, mouka, strouhanka.
Ingredience receptu: 
Balení sojových plátků (100g) nebo seitan, olej, zeleninový bujón, kmín (celý i drcený), pepř, sůl, sojová omáčka, 1 - 2 větší cibule, 6 stroužků česneku, rostlinné máslo nebo řepkový olej, 500g kyselého zelí, bramborové knedlíky.
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
Větší celer (350g - 400g po oloupání), sáček ovesných vloček (500g), půl sáčku rybího koření, nori vločky (nejsou nutné), 2 lžíce sojové omáčky, 1/4 - 1/2 l zeleninového vývaru (např. z kostky), strouhanka, olej na smažení.
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
Sojové plátky (BonaVita), 1-2 lžíce sojové omáčky, pepř, sůl, plnotučná hořčice, česnek, mouka, strouhanka, olej.
Ingredience receptu: 
100g sojových kostek nebo balíček Seitanu (speciál), olej, 2 cibule, sladká a pálivá paprika, mletý kmín, mletý pepř, sůl, zel. bujón, 300g kysaného zelí, 2st. česneku, mouka (příp. trocha sojového jogurtu nebo sojové mléko + bramborový škrob + ocet).
Ingredience receptu: 
Pro 2 osoby: 1 - 2 velké cibule, kostka zel. bujónu, 2 lžíce cukru (nebo dle chuti), sůl, nové koření (5ks), pepř celý (5ks), 3 špetky tymiánu, 2 bobkové listy, rajský protlak nebo passata (cca 150g) nebo rajčata, 1 lžička hl. mouky nebo bram. škrobu, ďobáčky (nebo sojové maso, seitan, tofu apod.).
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
100g sojových kostek (BonaVita), sojová omáčka (Shoyu), paprika, pepř, kmín (nejlépe mletý), gulášové koření, sůl, majoránka, bazalka, 3 cibule, 5 stroužků česneku, mražená kukuřice (cca 4 hrsti), 5 větších brambor, směs lesních hub, 1-2 lžíce hl. mouky, bylinky (petržel, pažitka).
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
Pro 2-3 osoby: 2x Tempeh uzený (příp. smažený či marinovaný), 1/4 šálku rostinného oleje (olivový), 1/2 šálku nasekané cibule (zelená či jarní), 1/2 šálku nasekané zelené papriky, 4 stroužky nasekaného česneku, 1 šálek rajského pyré (protlaku), 1 polévková lžíce sojové omáčky, 2 polévkové lžíce agáve sirupu, 1/4 čajové lžičky pálivé papriky, 1/2 lžičky mletého římského kmínu, 1/2 lžičky mletého koriandru, 1/2 lžičky tymiánu, 1/2 lžičky oregána, 1/2 lžičky sladké papriky, 1 špetka mletého černého pepře, 1 lžička balzamikového octu (není nutný), kulaté hamburgerové housky.

Stránky