Jste zde

cizrna

 

Cizrna, neboli hrách římský, je u nás stále ještě nedoceněnou luštěninou. Přitom obsahuje důležité bílkoviny, vápník a další potřebné minerály. Připravují se z ní polévky, saláty a dušené pokrmy. Cizrna se využívá hlavně ve středomořské a blízkovýchodní kuchyni - nejznámější je pomazánka zvaná Hummus.

Kategorie: 
Ingredience receptu: 
Veka, sojanéza, salátová zelenina, olivy, cizrna, houby, sojové salámy, tofu (uzené a natural) a další níže jmenované ingredience dle konkrétních typů chlebíčků.
Ingredience receptu: 
Pro 4 osoby: 0,5 kg syrové červené řepy, 125 g cizrny (v suchém stavu), 125 g ovesných vloček, hladká mouka, 1 lžíce lněných semínek, 35 g slunečnicových semínek, 1 cibule, 2-3 stroužky česneku, sůl, pepř, půl lžíce oleje.
Ingredience receptu: 
Pro 4 osoby: 2 šálky namočené cizrny (cca 250 g sušené), 1 šálek nasekané zelené cibule (možno jarní), ½ šálku nasekané petrželky kudrnky, 4 st česneku (nasekaného), 1 polévková lžíce mletého římského kmínu (ne obyčejný!), 2 lžičky soli (lépe méně), ½ lžičky pepře, větší špetka chilli (možno přidat ještě větší špetku koriandru nebo ještě lépe hrst čerstvého).
Kategorie: 
Ingredience receptu: 
400g vařené cizrny, řepkový olej, 2 větší cibule, 4 stroužky česneku, 2 lžičky římského kmínu, mletý pepř, zel. bujón, rostlinná smetana, sojový bílý jogurt.
Ingredience receptu: 
Falafel, 400g rajčat, 100g petrželky kudrnky, 100g suchého cous cousu, 1 citrón, 1 cibule, 50ml olivového oleje, sůl, pepř, sojový jogurt, česnek, harisa nebo chilli pasta.
Ingredience receptu: 
2 šálky vařené cizrny, šťáva z 1 citronu, 2 lžíce tahini (sezamová pasta), 4 lžíce olivového oleje, 1 dl vody z cizrny, 2 – 3 lžičky římského kmínu, 3 stroužky česneky, sůl, pepř.